Alergare

Un antrenament.. interesant

Azi am avut una din cele mai proaste alergari dintr-o perioada destul de lunga, si sunt destul de incantat de cate lucruri mi-am reamintit ca nu ar trebui sa le fac. Ca lucruri ce trebuie stiute, intru la foarte putine concursuri pe an (4-5) si ma pregatesc pentru MIB de peste sase luni (voi intra la semi). Acum, in weekendul cu o saptamana inainte de concurs vroiam doar un simplu long run, urmand instructiunile antrenorului Stefan Oprina – intre 15 si 18k. (de obicei la long run alerg 21-25k pe la 5min/k sau usor sub).  Foarte important: vroiam sa testez un gel nou pe care sa il iau si la concurs.

Prima greseala – cu o seara inainte am descoperit un nou serial pe Netflix, asa ca m-am culcat destul de tarziu. Din fericire urma sa ploua mai toata ziua, asa ca am zis ca nu e nevoie sa alerg dimineata cum alerg de obicei, parcul urmand a fi in majoritate gol si vremea racoroasa. Din nefericire copii mei nu au stiut ca as vrea sa ma scol mai tarziu, asa ca prima strigare a fost pe la 6 (si daca stiau – tot nu conta)

A doua greseala – dimineata am fost la cumparaturi si am descoperit.. caise romanesti. Imi plac foarte mult, asa ca am mancat cateva cand am ajuns acasa. Lapte beau destul de des, asa ca din reflex am baut destul de aproape de acele caise. De obicei tin la combinatie lapte cu fructe, dar totusi a fost o greseala.

A treia greseala – mi-a fost pofta de o pizza facuta in casa. Am mancat vreo trei felii pe la ora 11, destul cat sa ma sature pentru perioada pranzului.

Pe la ora cinci vad ca s-a oprit ploaia, destul de periculos intrucat era posibil sa se aglomereze parcul. M-am inarmat cu imbracaminte de ploaie, noul gel, pantofii vechi si fuga spre IOR. Dupa alergarea de incalzire, am dat drumul pe la 4:50/mie si.. era greu. Combinatie de foame (nu mai mancasem de la 11, si era deja 17:20) cu lipsa de somn duce la o scadere drastica a performantei. Oricum, speram sa alerg doar vreo 18k.. ar trebui sa ma tina. Alta problema – dupa ploaie au iesit oamenii in IOR ca ciupercile. Nu destul sa fie imposibil de alergat, dar destul sa fiu tot timpul atent la oameni, sa fac slalom si imposibil din pacate sa intru pe pilot automat. Nu stiu cum se impaca altii cu slalomul printre oameni, mie nu imi scade prea mult viteza, dar mental mi se pare obositor, si cel putin pentru mine asta conteaza enorm. Se schimba des cadenta, viteza, trebuie reglate la loc, ma uit la ceas des sa vad daca sunt cat de cat ok.. e obositor. Pe la mijlocul alergarii.. prima problema majora – simt ca ma roade pantoful la calcai. Alerg in ei (prin rotatie) de vreun an si jumatate si nu mi-au facut probleme, deci ceva s-a schimbat.. cu o saptamana inainte de concurs. Asta e, mai alerg pana undeva dupa zece km, cand deja simteam ca nu prea mai am energie.. bag gelul. Partea buna e ca dupa zece minute, ori autosugestie ori nu.. aveam energie. Partea proasta -si a doua problema majora- niste usoare crampe stomacale pe care le simteam pana atunci ajung brusc la dimensiuni epopeice. Acum habar nu am daca e de la gel sau de la lapte cu caise sau de la enteroviroza de la gradinita celor mici.. probabil o combinatie. A trebuit sa fac doar cinci ture de IOR in loc de sase cat vroiam.  Cand ajung acasa – surpriza – ditamai basica la calcai, iar pantofilor le-a aparut o gaura in partea textila interioara din dreptul calcaiului. Deja sunt in ghena de gunoi, si trebuie sa vad acum cu ce voi alerga in concurs.

Si ca un ultim efect de care va trebui sa tin minte data viitoare – motivul pentru care acum scriu la acest text in loc sa dorm este ca am luat acel gel pe la 6:15pm, gel plin de cafeina. Pentru unul care nu bea cafea (ca mine) asta inseamna ca voi incepe saptamana obosit.

Desi a fost un antrenament plin de probleme, am alergat cinci ture de IOR pe la 5/mie, plus incalzire si revenire, tinta a fost atinsa. Mi-am adus aminte de principii pe care ar fi trebuit sa le respect, am vazut ca gelul functioneaza ok, dar trebuie sa verific cumva ca il tolerez bine si in plus am fost la un pas de a alerga cu niste pantofi care mi-ar fi facut basici in timpul concursului. O multime de beneficii pentru un pic de disconfort fizic – ma pot declara destul de multumit.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.